vineri, 21 ianuarie 2011

Dubla măsură

Ca un sultan admirându-şi haremul
plin de soţii iubitoare,
mă regăsesc, imperial, dimineaţa
în faţa dulapului cu haine.
Cu un aer ceremonios, o aleg pe aceea
căreia o să îi umplu goliciunea
cu carnea mea, dându-i, în acest fel,
un sens în ziua cu pricina.
De multe ori îmi place
să îmbrac o haină câteva zile la rând
şi în felul acesta să o hrănesc
cu iluzia fidelităţii.
Cu unele devin intransigent
şi le repudiez brusc şi definitiv din garderobă
în zilele fatidice în care le este sortit să plece
pe drumul fără întoarcere către bulendre.
Nu mă pot lepăda însă la fel de oameni,
şi mă mai îmbrac adeseori cu amintirea lor,
chiar dacă ei, oamenii, nu sunt nimic altceva
decât nişte haine cu suflet.

10 comentarii:

  1. oare in cazul "hainelor cu suflet" nu putem trece dincolo de iluzia fidelitatii?

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim 3: află că aceste banalităţi îmi trec prin cap atunci când merg pe stradă, când asist la un examen sau în alte momente similare în care, cel puţin aparent, am o oarecare ocupaţie. faptul că tu îţi consumi timpul citindu-le, consituie, indubitabil, o adevărată lipsă de ocupaţie. binevoieşte şi caută-ţi alte ocupaţii mai nobile. în definitiv, nu vreau să fiu citit de nimeni. vreau doar ca aceste banalităţi să nu se piardă în vacarmul ocupaţiilor cotidiene. şi poate, pe unii măcar, îi distreză....

    RăspundețiȘtergere
  3. mie imi place foarte mult cum scrieti :)
    uneori...ma puneti pe ganduri,si-mi convine.asa imi mai amintesc ca stiu sa fac si lucrul asta,sa gandesc.poate anonimii de sus vor reusi sa va inspire pentru textele ce vor urma

    RăspundețiȘtergere
  4. Dar eu nu-ţi citesc aceste rânduri (de asemenea şi celelalte) aşternute în mod virtual din lipsă de ocupaţie ci din plăcere.
    O anonimă cu diacritice. :D

    RăspundețiȘtergere
  5. anonim 3 se pare ca te contrazici; eu cred tu ai citit cu MARE atentie aceste randuri scrise de domnul Lucian, si ai inceput sa afirmi acele vorbe "lipsa de ocupatie", tocmai pt faptul ca TU probabil NU ai inteles o iota din acele SUPERBE randuri.. sfatul meu: mai intai, indrazneste si tu sa expui lumii ceea ce simti si cum esti in anumite momente din viata ta, sa vezi in ce masura esti apreciat sau nu, si apoi sa vii cu astfel de comentarii (daca este cazul)..

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunteti foarte talentat domnule profesor,sper sa fi-ti inconjurat de elemente inspirative in continuare !

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga M...Recunosc, am eşuat în încercarea de a găsi cea mai potrivită manieră prin care să îţi mulţumesc pentru aprecierea pe care mi-o porti şi, în acelaşi timp, să te urechesc pentru modul în care ai scris ,,să fiţi"!!! Totuşi, putem ajunge să urâm România, dar nu şi limba română...

    RăspundețiȘtergere
  8. Recunosc ca merit urecheala, dar asta nu schimba aprecierea fata de poeziile si persoana dumneavoastra .

    RăspundețiȘtergere